Nowa Panorama Literatury Polskiej
  • English
NPLP
\
Sienkiewicz Ponowoczesny
\
Kategorie
\
Cielesności
\
Cielesność

Cielesność

Następny fragment →
Jacek Malczewski, Pytia, 1917, Muzeum Narodowe w Kielcach
Erotyka i język
Stanisław Wyspiański, Skarby sezamu, ok 1897, Muzeum Narodowe w Kielcach
Odejście od naturalizmu. Dionizos jako estetyczny efekt
Sienkiewicz jako podwójne widowisko
Portret pośmiertny Samuela Zborowskiego, 1702, Muzeum Narodowe w Kielcach
Mistyka śmierci II (Samuel Zborowski według Magdaleny Saganiak)
Józef Pankiewicz, Portret dziewczynki w czerwonej sukience (Józefy Oderfeldówny), 1897, Muzeum Narodowe w Kielcach
Fizjonomie i życie
Konrad Krzyżanowski, Portret pani B., 1914? , Muzeum Narodowe w Kielcach
Kobiecość i męskość
Ukrzyżowanie (rewers portretu pośmiertnego Sanuela Zborowskiego), 1702, Muzeum Narodowe w Kielcach
Sienkiewicz dionizyjski (Samuel Zborowski według Jarosława M. Rymkie..
Kazimierz Pochwalski, portret Henryka Sienkiewicza, 1890, Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku - oddział Muzeum Narodowego w Kielcach
Obrazy zamieszkują obrazy
Kazimierz Pochwalski, portret Henryka Józefa Sienkiewicza (syna pisarza), 1906, Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku - oddział Muzeum Narodowego w Kielcach
Sienkiewicz dionizyjski II (Dionizos i Nietzsche)
Leon Wyczółkowski, portret profesora Stanisława Szwarca, 1911, Muzeum Narodowe w Kielcach
Esteci, kolekcjonerzy, zdobywcy
Józef Brandt, Zaloty. Kozak z dziewczyną przy studni, 1875, Muzeum Narodowe w Kielcach
Przemoc i erotyka I (Przestrzeń gwałtu)
Stanisław Wyspiański, Portret Elizy Pareńskiej, 1905, Muzeum Narodowe w Kielcach
Ku komparatystyce
Maurycy Gottlieb, Taniec Salome, ok. 1879, Muzeum Narodowe w Kielcach
Przemoc i erotyka II (Psychoanaliza)
Nieoczywistości i niejednoznaczności
Przemoc i erotyka III (List do Daniela Zglińskiego)
Sienkiewicz wiecznotrwały, czyli w stronę parodii
  • O tworzeniu kolekcji – komentarz
  • Pobierz darmowego ebooka SIENKIEWICZ PONOWOCZESNY
  • Autorzy kolekcji
Copyright © 2025 Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk