NPLP
\
Sienkiewicz Ponowoczesny
\
Kategorie
\
Cielesności
Warszawa zrusyfikowana (miasto przemilczeń)
Sienkiewicz jako podwójne widowisko
Jak podglądać Sienkiewicza?
Obrazy zamieszkują obrazy
Logika cierpienia I (Tadeusz Zieliński)
Logika cierpienia II (Maria Konopnicka)
Mistyka śmierci I (Stanisław Tarnowski)
Mistyka śmierci II (Samuel Zborowski według Magdaleny Saganiak)
Sienkiewicz dionizyjski (Samuel Zborowski według Jarosława M. Rymkiewicza)
Sienkiewicz dionizyjski II (Dionizos i Nietzsche)
Przemoc i erotyka I (Przestrzeń gwałtu)
Przemoc i erotyka II (Psychoanaliza)
Przemoc i erotyka III (List do Daniela Zglińskiego)
Herkules Polski vs. Herkules galijski
Herkules u Stóp Omfalii
Żywioł grecki i transgresja
Sienkiewiczowskie androteksty
Zabawa
Okrutne obrazy
Kobiety i mężczyźni
Wybrany
Językowy obraz świata, struktury porównawcze, stylometria
Przynależności i fantazmaty
Erotyka i język
Fizjonomie i życie
Kobiecość i męskość
Esteci, kolekcjonerzy, zdobywcy
Ku komparatystyce
Nieoczywistości i niejednoznaczności
Model męskości
Podróż pod znakiem „pomocy własnej”
Źródło… i blaga
Opowieść o dojrzewaniu (Entwicklungsroman)
Polowanie i pożądanie
„Kuracja amerykańska”
„Emancypacji mniej niż gdziekolwiek” – męskość i kobiecość
„Nauczyłem się tego w Ameryce”
Ameryka i wolność
Pragnienie powrotu/pragnienie ucieczki
Afryka Sienkiewicza – niespieszny wyjazd z Europy
Afryka Sienkiewicza – wielkie niewiadome
Zanzibar – fantazja zderza się z rzeczywistością
Polowanie w Afryce – próba nadania sensu wyprawie
Afryka – Kronika zapowiedzianej febry
Wojna z Indianami
Amerykańskie kresy
Traperzy
Czy Sienkiewicz rzeczywiście był w Wyoming?
Kawaleryjskie życiorysy
Współistnienie kresowe
Odejście od naturalizmu. Dionizos jako estetyczny efekt
Ku terapeutyczności powieści Sienkiewicza
List do Janczewskiej
Sienkiewicz wiecznotrwały, czyli w stronę parodii