NPLP
\
Sienkiewicz Ponowoczesny
\
Kategorie
\
Teksty
Spojrzenie na miasto z góry
Spojrzenie z poziomu miasta – aspekt społeczny
Warszawa zrusyfikowana (miasto przemilczeń)
Warszawa kontrastów, miasto paradoksów
Spojrzenie z poziomu miasta – aspekt infrastrukturalny
Warszawskie warstwy czasu
Przestrzeń i społeczeństwo
Czas miejski
Przestrzeń mentalna Warszawy
Sienkiewicz jako podwójne widowisko
Mistyka śmierci I (Stanisław Tarnowski)
Przemoc i erotyka III (List do Daniela Zglińskiego)
Teorie i aporie
Herkules Polski vs. Herkules galijski
Herkules u Stóp Omfalii
Żywioł grecki i transgresja
Sienkiewicz aktualny
Historia
Wybrany
Językowy obraz świata, struktury porównawcze, stylometria
Przynależności i fantazmaty
Erotyka i język
Fizjonomie i życie
Kobiecość i męskość
Esteci, kolekcjonerzy, zdobywcy
Ku komparatystyce
Nieoczywistości i niejednoznaczności
Zagłoba w Warszawie
Polowanie i pożądanie
„Kuracja amerykańska”
„Emancypacji mniej niż gdziekolwiek” – męskość i kobiecość
Ameryka i wolność
Pragnienie powrotu/pragnienie ucieczki
Amerykańska nostalgia i afrykańskie marzenie
Afryka Sienkiewicza – problemy z tekstem
Afryka Sienkiewicza – niespieszny wyjazd z Europy
Zanzibar – fantazja zderza się z rzeczywistością
Polowanie w Afryce – próba nadania sensu wyprawie
Afryka – Kronika zapowiedzianej febry
Opowieść o zderzeniu kultur
Amerykańskie kresy
Traperzy
Sienkiewicz i Iberowie
Czy Sienkiewicz rzeczywiście był w Wyoming?
Kawaleryjskie życiorysy
Współistnienie kresowe
Sienkiewicz jako teolog polityczny?
Odejście od naturalizmu. Dionizos jako estetyczny efekt
Zwrot w stronę przeszłości
Ku terapeutyczności powieści Sienkiewicza
Henryk Sienkiewicz wobec laickiej nowoczesności
Henryk Sienkiewicz wobec laickiej nowoczesności
Sienkiewicz, kryzys i restauracja
Idealizm a realizm polityczny
Przedmurze chrześcijaństwa
Przeciw realizmowi (politycznemu?)
Ciało obywatela i ciało króla
List do Janczewskiej
Dziedzictwo Rzeczypospolitej Obojga Narodów
Quo Vadis i problem chrześcijaństwa
Sienkiewicz a „maluczcy”: pojęcie „reszty”